مصاحبه آرشیو خبر ها
یوونتوس مبتذل نیست!!!

یوونتوس مبتذل نیست!!!

 

یوونتوس بار دیگر بر مدار اتهامات و انتقادات برخی از كارشناسان فوتبال در ایتالیا قرار گرفته است. مورد نخست به ردپای بانوی‌پیر در مسیر انتقال مهاجم بلژیكی یونایتد به اینتر؛ مورد دوم به احتمال ارتكاب یووه به فروش جواهر 25 ساله‌اش و سومین مورد نیز به آمار نگران‌كننده دریافت 7 گل در طول تنها سه بازی این تیم در تور آسیایی‌اش مرتبط است. ماریو اسكونچرتی ورزشی‌نویس باسابقه ایتالیا و مفسر روزنامه Corriere della Sera در پاسخ به این شایعات، نظرات جالب‌توجهی را بیان و در پایان نیز ساختار دفاعی بیانكونری در عصر مائوریتسیو ساری را تحلیل كرده است.

 

 

آیا ورود یوونتوس به ماجرای پروسه انتقال روملو لوكاكو از منچستر یونایتد به اینتر ناتزیوناله یك شیوه تاكتیكی از سوی این باشگاه است؟

 

ببینید؛ اگر یووه واقعاً با تاكتیك به این ماجرا ورود پیدا كرده، طبعاً شیوه‌ای مبتذل و پیش‌پا افتاده‌ای را برگزیده و آشكارا یك دخالت محض و رفتاری ناجوانمردانه را مرتكب شده است. اما اگر تمام اینها صرفاً نشأت گرفته از آنچه در رسانه‌ها بازگو می‌شود است نباید چندان جدی‌اش گرفت. البته در دهه‌های 70 تا 2000 میلادی و در دوره جامپیه‌رو بونی‌پرتی و سالهای مدیریت موجی چنین استراتژی‌های در تورین اتخاذ می‌شد و همواره شایعات فراوانی در این خصوص مطرح بود اما شخصاً بعید می‌دانم امروز دیگر خبری از این متد غیرقابل‌پذیرش و تخریب‌گرایانه باشد. معتقدم یووه اگر واقعاً لوكاكو را می‌خواست تا به حال چندین بار او را جذب كرده بود!

 

فروش دیبالا را چگونه ارزیابی می‌كنید؟ آیا این اقدام را در صورت تحقق، حركتی اشتباه از سوی یوونتوس می‌دانید؟

 

نمی‌دانم! اجازه بدهید فقط به این نكته اشاره كنم كه دیبالا بازیكنی است كه جایش در محوطه جریمه است؛ جایی كه به دروازه حریف نزدیك است. این مهم‌ترین ویژگی در توانمندی اوست و هر قدر او را از این خصیصه ذاتی‌اش دور نگه داریم به ضرر تیم و این بازیكن رفتار كرده‌ایم. یوونتوس پیش‌تر با انتقال آرون رمزی به تورین برای پست هافبك هجومی تصمیم نهایی‌اش را گرفته است. اتفاقاً سبك بازی او را بسیار دوست دارم و تردید ندارم كه سرعت و قدرت او در این پست به مراتب بیشتر از دیبالا است. نتیجه این بحث به همان برنامه مطرح شده از سوی ساری باز می‌گردد؛ گماشتن و استفاده از دیبالا در همان پستی كه در پالرمو بازیگرش بود.

 

مناسب‌ترین مكمل برای كریستیانو رونالدو در خط حمله یوونتوس را چه كسی می‌دانید؟

 

به باور من؛ گونزالو هیگواین. او به هیچ وجه گزینه ایده‌آل نیست اما در حال حاضر و با بضاعت فعلی یووه، بهترین انتخاب ممكن است. او به دلیل سابقه بازی در كنار رونالدو به اندازه مورد نیاز با او هماهنگ است. هیگواین می‌تواند انتخابی مناسب برای تكمیل زوج هجومی یوونتوس باشد مگر آنكه پروژه انتقال ورودی‌های مدنظر باشگاه در این پست به سرانجام برسد.

 

به فاصله چند هفته مانده تا شروع رقابت‌های سری A چه پیشنهادی به مائوریتسیو ساری می‌كنید؟

 

با اینكه یووه در سه بازی دوستانه‌‎اش 7 گل دریافت كرد اما معتقدم بیشتر گل‌های خورده تحت تأثیر شرایط جسمانی و البته تأثیر آب و هوای خاصِ شرق آسیا بر فیزیولوژی بازیكنان بود. باید پذیرفت كه روش، سازمان‌دهی و استقرار بازیكنان در خط دفاع یووه تغییر كرده و بازیكنان این منطقه نیاز به گذشت زمان و سازگاری با شیوه جدید دارند. در سیستم الگری وقتی تیم حریف در فاز هجومی قرار می‌گرفت، مدافعان یووه باید 10 متر به عقب گام بر می‌داشتند اما در متد ساری آنها باید پیش از هجوم حریف 10 متر حركت‌شان را انجام‌ دهند؛ آنهم نه به عقب، بلكه رو به جلو. این یكی از بخش‌‎های همان تغییری است كه در نگرشِ خط دفاعی یوونتوس ایجاد شده است.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: